2005.11.05., 02:20
Ma láttam a témában megjelölt filmet, és egyszerűen nem értem.
Mármint azt, hogy az IMDB-n a főszereplő igazi kiugrásának, meg korszakalkotó filmvígjátéknak tartják a filmet. Csekk itt: [url="http://www.imdb.com/title/tt0405422/"]http://www.imdb.com/title/tt0405422/[/url]
Ehhez képest amit én tapasztaltam, az egy ócska és sablonos témákra épülő gyengus film volt, aminek egyrészt katasztrofálisan pocsék a szinkronja (pl. amikor az arab alkalmazottak érdekes kiejtését, szaggatott beszédét próbálják utánozni, az annyira, de annyira amatőr....), másrészt hemzseg az amúgy sztem teljesen fölösleges obszcén kifejezésektől, és körülbelül annyira ízlésesen tálalja a szexualitással kapcsolatos témákat, mint anno az Amerikai pite.
Ami jó a filmben, hogy elég nyíltan beszél egy amúgy tabutémáról, így ilyen szempontból dicséretes az alaptéma, amit tovább színesítenek az amúgy sztem többeknek is talán ismerős ciki helyzetek, melyekbe elég sok ember bele tudja képzelni magát, és ezeket egész jól mutatja be a film. Ám pont ezekben a pillanatokban valahonnan besüvölt a képernyőre egy (egy? egy rakás!) obszcén kifejezés, vagy valami pocsék poén.
Ugyan lehet nevetgélni a filmen, ám semmivel sincsenek jobb poénok benne, mint a legtöbb tinivígjátékban, ahol a rendező/forgatókönyvíró felépíti lépésről lépésre a helyzetet, ami már az első lépcsőfoktól amúgy elég átlátszó, majd szépen lecsapja a magas labdát. Ráadásul a sztori is elég bugyutára sikerült, hiszen ki ne tudná, hogy amolyan amerikai vígjátékosan a srác bele fog szeretni egy nőbe, akivel aztán összejönnek, majd összevesznek, és aztán valami látványos jelenet végén mégis kibékülnek és egymásra találnak, és volt szűz, nincs szűz. (Az eddig vezető jeleneteket és egyes utalásokat, vagy éppen direkt célzásokat, obszcenitást pedig Freud évekig elemezgetné...)
A színészi játékról meg csak annyit, hogy láttunk már jobbat, bár kétségkívül nagy tehetség kell ahhoz, amikor főszereplőnk játékfiguráihoz beszélget, miközben éppen festegeti, babusgatja őket. (Kb. annyi, mint amikor Stifler (Sean William Scott) a Hazárd megye lordjainak ([url="http://www.imdb.com/title/tt0377818/"]http://www.imdb.com/title/tt0377818/[/url]) nagyfilmes változatában a végén az őt nyaldosó-faldosó csajszi helyett a kocsival létesít verbális aktust.)
A nagy kérdésem az, hogy mégis mitől ennyire jó a film, mi tetszik benne ennyire annak, akinek tetszik, vagy mi nem tetszik annak, akinek nem tetszik? Én az IMDB 10-es skálája alapján valahová 2 és 3 közé tenném (előbbit adtam végül, ismerőseim unszolására, akik szintén látták és eléggé le voltak lombozva), de kíváncsi lennék mások véleményére is.
Mármint azt, hogy az IMDB-n a főszereplő igazi kiugrásának, meg korszakalkotó filmvígjátéknak tartják a filmet. Csekk itt: [url="http://www.imdb.com/title/tt0405422/"]http://www.imdb.com/title/tt0405422/[/url]
Ehhez képest amit én tapasztaltam, az egy ócska és sablonos témákra épülő gyengus film volt, aminek egyrészt katasztrofálisan pocsék a szinkronja (pl. amikor az arab alkalmazottak érdekes kiejtését, szaggatott beszédét próbálják utánozni, az annyira, de annyira amatőr....), másrészt hemzseg az amúgy sztem teljesen fölösleges obszcén kifejezésektől, és körülbelül annyira ízlésesen tálalja a szexualitással kapcsolatos témákat, mint anno az Amerikai pite.
Ami jó a filmben, hogy elég nyíltan beszél egy amúgy tabutémáról, így ilyen szempontból dicséretes az alaptéma, amit tovább színesítenek az amúgy sztem többeknek is talán ismerős ciki helyzetek, melyekbe elég sok ember bele tudja képzelni magát, és ezeket egész jól mutatja be a film. Ám pont ezekben a pillanatokban valahonnan besüvölt a képernyőre egy (egy? egy rakás!) obszcén kifejezés, vagy valami pocsék poén.
Ugyan lehet nevetgélni a filmen, ám semmivel sincsenek jobb poénok benne, mint a legtöbb tinivígjátékban, ahol a rendező/forgatókönyvíró felépíti lépésről lépésre a helyzetet, ami már az első lépcsőfoktól amúgy elég átlátszó, majd szépen lecsapja a magas labdát. Ráadásul a sztori is elég bugyutára sikerült, hiszen ki ne tudná, hogy amolyan amerikai vígjátékosan a srác bele fog szeretni egy nőbe, akivel aztán összejönnek, majd összevesznek, és aztán valami látványos jelenet végén mégis kibékülnek és egymásra találnak, és volt szűz, nincs szűz. (Az eddig vezető jeleneteket és egyes utalásokat, vagy éppen direkt célzásokat, obszcenitást pedig Freud évekig elemezgetné...)
A színészi játékról meg csak annyit, hogy láttunk már jobbat, bár kétségkívül nagy tehetség kell ahhoz, amikor főszereplőnk játékfiguráihoz beszélget, miközben éppen festegeti, babusgatja őket. (Kb. annyi, mint amikor Stifler (Sean William Scott) a Hazárd megye lordjainak ([url="http://www.imdb.com/title/tt0377818/"]http://www.imdb.com/title/tt0377818/[/url]) nagyfilmes változatában a végén az őt nyaldosó-faldosó csajszi helyett a kocsival létesít verbális aktust.)
A nagy kérdésem az, hogy mégis mitől ennyire jó a film, mi tetszik benne ennyire annak, akinek tetszik, vagy mi nem tetszik annak, akinek nem tetszik? Én az IMDB 10-es skálája alapján valahová 2 és 3 közé tenném (előbbit adtam végül, ismerőseim unszolására, akik szintén látták és eléggé le voltak lombozva), de kíváncsi lennék mások véleményére is.
-- JÁTÉKOK.HU --